2012-02-08

Jag har tänkt att skriva här i flera dagar men det har kommit andra saker ivägen. Igår kväll började jag på en mening men somnade mitt i allt. Jag läste en väldigt intressant blogg halva dagen och den berörde mig verkligen, alla borde engentligen läsa igenom den och ta sig en tankeställare om att inte ta allt för givet här i livet. Vissa kämpar om sitt liv för varje minut som går. 

Nu ska jag uppdatera er lite om min helg som jag och ellen spenderade tillsammans i sthlm hela lördagen. Åkte redan vid åtta på morgonen och kom hem vid halv elva kvällen. Vi snurrade omkring på massa gator och skulle hitta till finlandshuset för att vi skulle på informationsmöte där vid ett tiden. Och man kan väl säga att vi var där i god tid, haha. 
Mötet var väldigt intressant och man blev inspirerad av att tag i det här med att plugga utomlands.. men då är det där biten med pengar som blir svårt istället men det kanske man kan lösa på olika sätt.
Efter det så tog vi oss ner på stan igen och kollade omkring men efter att bara druckit en latte på hela lången dagen så belutade vi oss om att gå och äta kinabuffé och dricka goda drinkar! Det var verkligen behövligt att komma iväg och självklart så hade vi det otroligt roligt med våran dumma humor. Jag älskar verkligen min lilla ellinor.
I söndags så tog jag och min fina farmor igen lite förlorad tid, flera timmar av prat och skratt behövs verkligen ibland. Tycker det är så skönt att prata med farmor då hon alltid lyssnar och kan ge bra råd. Vi pratade om resor och hon peppade mig till att ta tag i det här med pluggandet utomlands. Ska försöka få tid i helgen och gå dit igen och ta en filmkväll. Hon blev så glad när jag stannade hos henne så länge, tänk att en sån liten sak kan uppskattas så mycket. 

Och i måndags så åkte jag till min bästa och stannade där tills dagen efter. Och jag kan bara säga att det var så behövligt att träffas, även om vi pratar i telefon i stort sett varje dag så hinner man inte uppdatera om allting som händer och dom som känner mig och linnéa väl vet att det aldrig är en tyst minut i vårat sällskap. Och vi satt och pratade till klockann närmade sig tre på natten, vi somnade nog mitt i en mening.. haha. Gud så jag har saknat henne och hennes underbara skratt, ja allt! Man kan inte vara utan sin bästa vän allt för länge. 

Och idag har jag och ellen tagit en för jävla lång pwalk och tog också med oss siri på turen och sen har jag dansat zumba och styrketränat. Har varit hemma hos min moster och kom hem för bara en halv timme sen. Hon bjöd på en god paj och sen till kaffet blev det äppelpaj, gottans. Har permanentat hennes hår och herregud man får sig alltid ett gott skratt när man är där hemma. 

Och imorgon fyller min fina natalie år, ska åka till graven om jag hinner och lämna en blomma och ljus!
Godnatt fina ni! 
Trackback
RSS 2.0