håller tummar och tår

Hejtjahello!
Idag har jag spenderat en kort stund på af och det gav mig inget nytt, en skriven lapp att jag sökt min handledare och en sur tant som måste hata sitt jobb.
Efter det tio sekunders korta besöket så åkte jag hem till min moster och tog en kaffe och pratstund. Alltid lika trevligt måste jag säga, stämningen inom mig blir liksom alltid bättre när jag kommer dit och träffar allihop. Gillar starkt att dom flyttat närmare. Plus att jag får träffa min kusin och hennes två underbara barn ofta också.

Jag kom väl hem runt halv fyra tiden så jag och hanna satt här och diskutera vart jag skulle försöka hitta en praktik.
så jag gick ner till dagiset här och frågade om de tog emot praktikanter men det var inget de kunde bestämma så jag fick telefon nummret till två olika chefer i Älvkarleby. Gick hem och ringde och det slutade med att de tog mitt nummer och skulle höra av sig redan imorgon om jag får hoppa in på dagiset i Älvkarleby eller Marma, lutar nog mest åt att det blir i Älvkarleby.
Så nu håller jag både tummar och tår att jag får en praktik där så jag får göra något under dagarna och sedan försöka få extra jobba. Skulle vara väldigt skönt med lite rutiner i livet igen.
Nu ska jag kramas med min mamma och sedan försöka sova för imorgon åker jag nänmligen till Gävle hem till min bästa vän Linnéa och stannar där tills på torsdag. Och på onsdag ska vi ha en hel dag i Valbo med lite shopping mys på Ikea ;)
Trackback
RSS 2.0