13 december

13 december och det innebär att det är lucia idag och det är också precis tio år sen min farfar gick bort. Det är otroligt vad tiden går fort. Jag kom ihåg att jag skulle vara lucia den där dagen och farfar vad så glad att jag blev vald och även jag var glad och väldigt nervös. Men tyvärr så upplevde ingen av oss det för när jag kom hem från skolan så berättade de att han hade avlidit hemma under natten. Jag som då var tio år förstod inte att han nu skulle vara borta för alltid. Och att jag hade pratat med honom på telefon kvällen innan så pigg och glad.. det var oförståeligt. Mitt lilla hjärta, du är fortfarande lika saknad.

För att prata om annat så har jag och mamma varit hem till Rose-Marie och druckit kaffe och pratat lite strunt.
Och efter det så lämnade mamma mig här ensam hemma då hon skulle in till Gävle och äta middag med några arbetskompisar. Så här har jag suttit hela kvällen ensam men jag har roat mig med att kolla i fotoalbum och pratat med Jeanette i telefon, det var otroligt skönt att prata med henne igen.
Nu kom mamma innanför dörren så nu ska vi kolla på tv!
Och imorgon blir det luciafirande i Skutskär och kolla på lilla Thindra och sen stannar jag kvar där hela dagen och umgås med dom medans mamma är och köper de sista julklapparna.

mother & daughter ♥



Kommentarer
angelica

åh jag kommer ihåg de jag me när du skulle vara lucia så sorgligt.



så lik lena ph heerrreee!!

2011-12-19 @ 18:29:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0